Dzień trzeci był dniem, w którym staliśmy się uczestnikami kooperacyjnej gry fabularnej przygotowanej przez Panią Asię – nauczycielkę biologii i chemii, Pana Mikołaja – nauczyciela geografii, Pana Janka – nauczyciela fizyki oraz Pana Andrzeja – nauczyciela matematyki. Tej wspaniałej kadrze dzielnie towarzyszyli nasi starsi koledzy, uczniowie Liceum prowadzonego przez naszą Fundację.

     Przychodząc do szkoły dowiedzieliśmy się, że mieliśmy szczęście, ponieważ w nocy ze środy na czwartek nad naszą szkołą doszło do zderzenia czarnych dziur, które zagięły czasoprzestrzeń. W wyniku tego w różnych częściach naszej szkoły obowiązywał różny czas. W każdej sali była inna epoka, a w niej naukowiec, przedsiębiorca z  adekwatnymi do tamtych czasów problemami,  dotyczącymi ziemi, przemysłu itp.. Możliwość powrotu do  tamtych czasów stanowiła dla nas szansę na naprawienie błędów świata. Skrupulatnie wykonując zadania zdejmowaliśmy z naszej biednej Ziemi jakąś skazę. Nasza współczesna wiedza pozwalała na przekonanie przemysłowców i naukowców z dawnych epok, że nie każdy ich wynalazek w dłuższej perspektywie czasowej jest dobry dla naszej planety. Czy dzięki naszemu zaangażowaniu i uporowi uda się oczyścić ziemię, by zaczęły odrastać drzewa, wody zaczęły się oczyszczać i zmniejszyła się  średnia temperatura powietrza? Zobaczymy🧐 .  

Przyznamy, że było co robić, żeby wejść do Muzeum, trzeba było wygrać partię laserowych szachów. A w muzeum  czekał na nas Eratostenes (żyjący w roku 230 p.n.e.), który chciał się od nas czyli przybyszów z przyszłości dowiedzieć się czy jego podejrzenie co do kulistości ziemi mają według naszej wiedzy jakieś potwierdzenie. 

  Musieliśmy przytoczyć wiele, wiele przykładów …. , ale najtrudniejsze było przed nami, musieliśmy pomóc temu greckiemu matematykowi w obliczeniach pomagających poznać obwód ziemi.  Wygrana otwierała drogę do kolejnych zadań. 

     W Akademii jeszcze raz zmierzyliśmy się z matematyką, a w następnym pomieszczeniu musieliśmy  rozwiązać zagadkę przyrodniczą, poznać skutki różnego rodzaju zanieczyszczeń i spróbować im zapobiec. Przed nami była także reaktywacja różnego rodzaju odpadów, i proszę jak wielu śmieciom można nadać nowe życie 😊. 

    Za pomocą magnetycznych modeli pierwiastków uczyliśmy się wiązań występujących w związkach chemicznych, ta wiedza jest niezbędna dla każdego, kto chce dbać o naszą planetę.

    Przed nami była jeszcze debata z przemysłowcem z Wielkiej Brytanii, który XVIII wieku wpadł na fantastyczny pomysł, by w przemyśle zastosować… węgiel. Jego entuzjazm do węglowej inwestycji był ogromny, ale my z wielkim uporem wyliczaliśmy jak szkodliwe skutki przemysł węglowy przyniesie naszej planecie ☹.  

Były jeszcze zagadki geograficzne i wiele, wiele aktywności, które w ostatecznym rozrachunku pozwoliły nam na uratowanie Ziemi. Brawo! Zadania nie były proste, ale wierzyliśmy w Was i Waszą wiedzę, i mamy już pewność, że jesteście świadomi, jak bardzo nasze czyny i wybory mają wpływ na globalną kondycję naszego Świata.

Jeszcze raz dziękujemy wszystkim nauczycielom  oraz kolegom z Liceum. Dzięki Wam zobaczyliśmy jak wielki sens ma nauka, w jaki sposób możemy ją wykorzystać, by w praktyce naprawiać Świat, proponować lepsze rozwiązania. I jak wielka jest różnica między wiedzą a jej brakiem 😊.  

 

Wygląd naszej planety przed rozpoczęciem gry

A tak wyglądała planeta po zakończeniu gry 😄.