W obiektywieÔÇŽ kamery ­čô╣

   Dzi─Öki sprz─Ötowi zakupionemu w ramach rz─ůdowego programu Laboratoria Przysz┼éo┼Ťci, majowe zaj─Öcia  w naszej szkole wy┼éania┼é coraz to nowe talenty. 

   Kamera jak wiemy nie wybacza, dlatego uczniowie uczyli si─Ö podstaw zaprezentowania si─Ö przed obiektywem, a potem na du┼╝ym ekranie obserwowali nakr─Öcone kadry. P├│┼║niej przyszed┼é czas, by opanowa─ç sztuk─Ö obs┼éugi kamery, wyre┼╝yserowa─ç i wybra─ç odpowiednie miejsce do realizacji kr├│tkiego filmu i oczywi┼Ťcie poinstruowa─ç kamerzyst─Ö jakie plany ma zarejestrowa─ç. 

   Zwie┼äczeniem zaj─Ö─ç by┼éy kilkuminutowe wywiady przygotowywane w niewielkich grupach sk┼éadaj─ůcych si─Ö z osoby odpowiedzialnej za kamer─Ö, pytaj─ůcego oraz ankietowanych. 

   I jak to w ┼╝yciu, uczniowie mieli swoje preferencje, jedni woleli by─ç aktorami, inni re┼╝yserami a kolejni operatorami ­čśŐ.  

Po opanowaniu sztuki filmowania przyszed┼é czas na ÔÇŽ fotografi─Ö. Uczniowie musieli wybra─ç obiekt, odpowiedni─ů sceneri─Ö, zadba─ç o dogodne o┼Ťwietlenie, a ┼╝eby zdj─Öcie by┼éo czytelne, zapozna─ç si─Ö z systemami przeciwwstrz─ůsowymi.