Końcówka roku w SSP Fundacji AlterEdu to początek zajęć w programie Laboratoria Przyszłości. Ruszyliśmy jednocześnie z trzema tematami: drukiem 3d, wirtualną rzeczywistością i programowaniem mikrokontrolerów.
Pierwsze spotkania z drukarka 3d przekonały że nie jest to urządzenie głośne i niebezpieczne. Były zachwyty nad kolorami filamentów i uważne obserwowanie procesu ich wymiany. A potem wgrywanie plików i pierwsze próbne wydruki.
A gdzie znaleźć inspiracje? Wcześniej posługiwaliśmy się z uczniami Internetem i to on właśnie stanowi odpowiedz. Wspólnie szukaliśmy bibliotek i wybieraliśmy modele do druku. Potem cały proces przygotowywania czyli ustalenie wielkości, ilości, dodanie podpór.
Drugi temat czyli wirtualna rzeczywistość, bardzo dobrze połączył się nam z pierwszym. Wyobrażaliśmy sobie wirtualny sklep, w którym nie wychodząc z domu, wybieramy jakąś rzecz, kupujemy ją a potem drukujemy na drukarce 3d. Czyżby nieodległa przyszłość?! Zdania uczniów były podzielone.
Mikrokontrolery – to często słyszany, modny zwrot. Pierwsze lekcje czyli co to jest i do czego można użyć, a przede wszystkim jak spowodować żeby coś się „zadziało”. A pracujemy na platformie Arduino. Okazuje się, że programowanie to nie tylko siedzenie przed ekranem komputera ale też konieczność poznania podstaw elektroniki np. co to jest tranzystor.
Ciekawe?! Dla niektórych uczniów nawet bardzo😄.